سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای خدا



این روزها خبرهای جالب از دولت مردان کشورمان، زیاد می شنویم. خبرهایی که در بیشتر موارد موجب شگفتی، تعجب، تمسخر،... و تأسف می شود .

گاهی با خودم فکر می کنم بعضی از مسئولین دارند از نجابت مردم انقلابی مان، سوء استفاده می کنند و قصدشان هم فقط  این است که روی گربه ی بی حیای ضرب المثل های ایرانی را سفید کنند. بالاخره این گربه بیچاره هر غلطی هم کرده باشد، ایرانی بوده است یا نه؟! حتی در بعضی از نقل ها آمده است این گربه، متعلق به کوروش کبیر بوده و آن داستان معروف دیزی هم مربوط می شود به مطبخ تخت جمشید. در صحت و سُقم این نقل، نظرات مختلفی داده شده است که توضیح مفصل آن در این مجال نمی گنجد. ولی حتی اگر این داستان هم واقعیت نداشته باشد، نقش مهمی که این گربه ی محترم در ادب ایرانی و در جهت حفظ میراث گران سنگ مکتب ایرانی ایفا کرده است، قابل انکار نیست.

حالا این گربه ی بدبخت یک جایی یک یه خبطی هم کرده باشد، به نظر شما این درست است که ما آن را ضرب المثل کنیم و در طول قرن های متمادی، هی بزنیم بر سر فرهنگ ایرانی؟! و اگر نقل بالا صحیح باشد، آیا صرف این که این گربه یک بار بدون اجازه ی کوروش وارد دیزی شده باشد، دلیل موجهی می شود که این همه خدمات ایشان را به فرهنگ ایرانی نادیده بگیریم؟!

حالا یک مسئولی پیدا شده و با نیت خالصانه خواسته این مشکل را از راهش حل کند، که دیگر آن ضرب المثل از زبان ها بیفتد، و از این به بعد به جای ضرب المثل معروف "در دیزی باز است، حیای گربه کجا رفته"، "بگویم مردم ما نجیب هستن، حیای مسئول ما کجا رفته؟!" یا یک تعبیر دیگری با همین مضامین، آیا نباید کمکش کرد؟! بگذریم از این که مسئول محترم که پای نامه ی دعوت به پادشاه بحرین را امضاء نموده هر چقدر هم بوق بوده باشد، قطعاً فرق دیزی را با خاک مقدس ایران اسلامی می داند. درک این مسئله ی تفاوت دیزی با کشوری مثل ایران، اصلاً مسئله ی سختی نیست و چون چند روز پیش خودم امتحان فلسفه داشتم، خواندم که این جور مسائل جزء بدیهیات است و اصلاً نیاز به عقل ندارد. یعنی حتی آن گربه ی قصه ها هم اگر موجود می بود، با همه ی بی حیائیش، انقدر دیگر حالی اش می شد! بگذریم! مباحث فلسفی باشد برای وقتی نمره ی امتحانم آمد.

اما بعد؛

با توجه به توضیحات بالا و از آنجایی که وظیفه ی ما حمایت از اقدامات و تصمیمات همه ی مسئولین محترم است، و فرقی هم نمی کند مسئول محترم اصلا چیزی حالی اش باشد یا نه، بالاخره مسئول که هست! در حمایت از این اقدام  خیرخواهانه، تصمیم به تشکیل ستاد استقبال مردمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین گرفته شد.

این ستاد در جلسه اول که با حضور خودم و یک نفر دیگر برگزار شد، ضمن اعلام موجودیت، از پوستر ستاد، رونمایی کرد.

در آینده به محض قطعی شدن حضور شاه در کشور عزیزمان به جهت برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم اسقبال، به همه ی عزیزانی که قصد حضور در این مراسم دیدنی! را دارند، اطلاع رسانی خواهد شد.

آل خلیفه

 خبر عجیب و تاسف بار را اینجا بخوانید!


نوشته شده در دوشنبه 91/4/12ساعت 6:13 صبح توسط هادی نظرات ( ) |


Design By : Pichak