سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای خدا


حمید بقایی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره صدور حکم دادگاه استیناف الواح هخامنشی در آمریکا اظهار داشت: دادگاه هفتم استیناف روز سه‌شنبه (نهم فروردین) در آمریکا تشکیل شده و رأی بر این داده‌اند که این الواح هخامنشی، آثار فرهنگی محسوب می‌‌شوند و قابل "توقیف " نیستند. 
وی در ادامه افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طی سال‌های گذشته موضوع بازگشت الواح ایرانی را با جدیت در دست پیگیری داشت به طوری‌که نماینده ویژه و وکیل زبده‌ای را به این منظور به کار گرفته بود که خوشبختانه با این حکم دادگاه، این پرونده نیز بسته می‌شود و الواح به وطن بازمی‌گردند. 
به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رقمی حدود 500 هزار دلار طی 2 تا 3 سال اخیر برای پیگیری این موضوع توسط ایران هزینه شده است. 
معاون رئیس‌جمهور صدور حکم دادگاه برای رفع توقیف الواح را یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه صهیونیست‌ها به دنبال این بوده‌اند که با توقیف این الواح و حراج آن به نفع خود عمل کنند، با رفع توقیف الواح پیروزی بزرگی نصیب ملت ایران شده است که این پیروزی را به تمام ملت ایران و دوستداران میراث فرهنگی تبریک می‌گویم. 

1. من به عنوان یک ایرانی اظهارات رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری توهین به خودم می دانم چون شأن خودم را از الواح پوسیده ی هخامنشی خیلی بالاتر می دانم که رفع توقیف از آن برایم پیروزی بزرگ باشد.

2. رفع توقیف الواح هخامنشی برای منِ پیروزی بزرگ نیست. حتی پیروزی هم نیست. استقلال هم نیست. استقلال ما در تبعیت از اسلام است و پیروزی ما، موفقیت در صدور انقلاب. حتی ارزش تراکتور سازی تبریز هم بیشتر از لوح هخامنشی است، تراکتور لااقل شخم می زند زمین را، لوح هخامنشی بیل هم نمی تواند بزند چه برسد به شخم!

3. صرف 500هزار دلار فقط طی 3،2 سال اخیر از بیت المال مسلمین برای پیگیری موضوع الواح دوره ی آتش پرستی برای من شکست بزرگ است. ما به مردی از جنس مردم رأی داده ایم؛ مردم مسلمان، نه از جنس پادشاهان هخامنشی. جنس مردم که عوض نشده! جنس آن مرد را نمی دانم! جنس میراث فرهنگی از اول هم خراب بود، شکسته بود کاسه های گِلی آن و زنگ زده بود ظروف فلزی اش!

4. میراث فرهنگی ما حاج احمد متوسلیان است که بعد از سی سال از ربوده شدنش توسط رژیم صهونسیتی هنوز حتی یک خبر از ایشان به ملت ایران نداده اید، آزادی اش پیش کش! خود صهیونسیت ها هم از رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بیشتر می فهمند ارزش حاج احمد را  وگرنه همراه الواح پوسیده ی بی ارزش، خبری هم از چهار دیپلمات ایرانی منتشر می کردند.

5. وقتی قرار شد حاج احمد متوسلیان مسئول صدور فرهنگ انقلاب باشد به لبنان, حمید بقایی درس های ابتدایی مکتب ایرانی را می خو اند که حالا بعد از سی سال بیت المال مسلمین را به جای مصرف در حفظ ارزش های انقلاب، در بازگرداندن یادگاری های دوران جهالت ایرانی هزینه می کند. منشور کوروش، تخت جمشید و هر آن چه در موزه ها از کاسه و کوزه انبار کرده اید برای ما به اندازه ی یک قطره از آب قمقمه ی یک شهید گمنام نمی ارزد.

6. من به عنوان یک ایرانی در بیت المالی که مجید بقایی برای بقای مکتب ایرانی هزینه می کند سهمی دارم و مطمئناً در روز موعود در کنار پدر حاج احمد متوسلیان از او نخواهم گذشت اگر سهم ما از میراث فرهنگی مان را هزینه ی پرونده حاج احمد نکند!

7. حمید بقایی هیچ ارتباطی با سردار شهید مجید بقایی ندارد. مجید بقایی رفت تا انقلاب باقی بماند. حمید بقایی آمده است تا به مکتب پوسیده و فانی هخامنشی بقا ببخشد؛ کاری که خود کوروش هم نتوانست بکند و البته حمید بقایی هم نخواهد توانست و البته تر این که تا انقلاب باقی ست حاج احمد متوسلیان و مجید بقایی هم باقی خواهند ماند و مکتب ایرانی بدون اسلام محکوم به فناست که این وعده ی الاهی ست: کلُّ مَن علیها فانٍ و یَبقی وجهُ ربِّک ذوالجال و الاکرام!



 


نوشته شده در شنبه 90/1/13ساعت 3:5 عصر توسط هادی نظرات ( ) |


Design By : Pichak