سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای خدا

این که در کوچه و خیابان های بحرین، شرطه های آل خلیفه بریزند و یک مشت جوان مسلمان را به جرم دفاع از حق خود و قیام در برابر ظلم، بزندند، بگیرند و به زندان بیندازند، برای ما که فعلا دست بسته ی مصالح و دیپلماسی و این حرف ها هسیتم، جای فقط تاسف دارد؛ که غیر از این کاری از دستمان بر نمی آید و این که آل سعود و پادشاهان بد ترکیب وهابی؛ همان ها که پشت جلد قرآن های اهدایی خود به زائران بیت الله الحرام، حک می کنند: خادمان حرفین شریفین، به مردم مسلمان یک کشور دیگر حمله کنند و  شرطه هایشان قرآن های اهدایی خادم الحرمین را به آتش بکشند، جای تأسف و تعجب دارد. ولی این که در ورزشگاه آزادی خودمان، که همه آزادند برای هرگونه ابراز عقیده و نظر، و از شیر سماور گرفته تا بقیه ی اعضای قوری و کتری را، نثار هر کس که خواستند می کنند و چون ورزشگاه آزادی است، پس همه از همه جهت آزادند و کسی به کسی نیست. حالا در این خانه که امن است برای همه، حتی برای اراذل و اوباش (شما به ادبیات ورزشی بخوانید: تماشاگرنماها) و آزدای از سر تا پای ورزشگاه، موج مکزیکی می زند برای حضرت فیفا، و مسئولین محترم فدراسیون خوش رقصی می کنند برای اربابان خود تا مبادا چهره ی مقدس فوتبال خدشه ای بردارد،

عده ای جوان دانشجو و عزادار حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها برای این که از نگاه دوربین های از همه جا بی خبر ورزشگاه، به چشم های از خدا بی خبر این دنیای غفلت زده بگویند که در کشور همسایه ی ما، ناموس شیعه، به جرم دفاع از حیثیت و دین خود، امنیت ندارد از دست سگ های پست سعودی و فریاد بزنند که: ای همه ی دنیای خواب آلوده ی ورزش! آل سعود و آل خلیفه برای دم تکان دادن به ارباب سیاهشان در کاخ سفید، دختر شعیه که ناموس من و توی مسلمان هم هست را به وحشیانه ترین صورت شکنجه می دهند و بگویند ...

که ناگهان نه شرطه های آل سعود و آل خلیفه، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تمام توان می ریزند، می گیرند و می زنند این بچه های حضرت زهرا را و انگار دنیا قسم خورده هر که دم از فاطمه می زند را بزند. بد زده بودند این دانشجوهای بی گناه را به جرم این که  چرا صدایتان بلند است مگر نمی بنید که حضرت فیفا خواب است و جریمه می کند فدراسیون را اگر خواب نازش ترک بردارد!.

جای تأسف است یا تعجب؟ نمیدانم!

اگر این آقایان محترم فوتبالی جزء این مملکت به شمار می روند و با اصول نظام جمهوری اسلامی هماهنگ هستند که هر چه سریعترجواب قانع کننده ای آماده کنند برای افکار عمومی! و این که فیفا تهدید کرده بود که در صورت شعار بر علیه آل خلیفه و آل سعود، فدراسیون را جریمه خواهد کرد، مضحک ترین پاسخی بود که می شد برای این رفتارهای غیر انسانی داد که دادید و ما هم خندیم ، حالا منتظر جواب منطقی هستیم.

و اگر هم سیاست خارجی شما را امثال فیفا تعیین می کند و از همان جا ابلاغ می شود که مثلا قبل از فلان بازی، همه ی آبی ها و قرمزها به احترام کشته های سونامی ژاپن که به قهر طبعیت کشته شده اند، باید یک دقیقه سکوت کنند و همان می کنید که نوشته اند. ولی در مقابل ظلم به مسلمانان مظلوم که صورتشان کبود شده با پنجه ی پلید مغیره های زمان، حق ندارید حرفی بزنید! لااقل همان یک دقیقه سکوت می کردید و فریاد ما را خفه نمی کردید که ما هم جزء همین مردم هستیم و سهم ما از آزادی در ورزشگاه آزادی، کمتر از آن اراذل و اوباش (بازهم بخوانید تماشاگر نماها) نیست که همه ی غم و غصه ی روز، هفته، ماه، سال و عمرشان این است که قرمز به آبی بزند یا آبی به قرمز که همه می دانند همه بازی است و به بازی گرفته اند همه چیزمان را. جرم ما فقط این است که بازی نخورده ایم پس لطفا سهم ما از آزدای را به حساب فیفا واریز نکنید!

و اما ستارگان بی فروغ فوتبال چقدر از شعور و فهم سیاسی بهرمند هستند که روشنفکر مأبانه افاضه می کنند: فوتبال را سیاسی نکیند! اصلا این جمله از کجایشان خارج می شود؟ من نمی دانم! اگر تکلم کرده بودند این الفاظ را لااقل کمی تعقل هم خوب بود می کردند قبلش. مثلا یک توپ را در یک زمین چمن قرار دادن و چند نفر دنبال آن دویدن و یک و ساعت و نیم  خلقی را سرکار گذاشتن خیلی عمل مقدسی ست؟! که اگر سیاسی بشود از قداستش کاسته شود؟! و اصلا فوتبال را سیاسی نکنید یعنی اگر سیاسی شود بد است یا خوب آقای سرمربی؟! فوتبال را سیاسی نکنید، اگر به این معنی نیست که کاری با ما نداشته باشید و بگذارید سرمان در آخور مستطیلی خودمان باشد، بگویید به چه معناست؟ مربی! اگر یک بار تاریخچه ی فوتبال را خوانده بودید، می دانستید که روباه پیر استعمار، اصلا فوتبال را سیاسی فوتبال کرد تا امثال توئی را سرگرم خودت کند و دین، دنیا و حیثیت و همه چیزت را در آن زمین مستطیل به بازی بگیرد. آقای سرمربی فوتبال سیاسی هست چه تو بدانی و چه ندانی!



 


نوشته شده در پنج شنبه 90/2/15ساعت 5:41 صبح توسط هادی نظرات ( ) |


Design By : Pichak